Ми у Facebook
26.05.2005, 23:50

Робота, дім, автошкола

У Рівному існує понад десяток закладів, які займаються підготовкою водіїв. Серед учнів переважна більшість — жінки.
Якщо з’явилося бажання вчитися
— Набір груп проходить два рази на місяць, — розповідає директор автошколи Рівненської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів Віталій Станкевич. — У комплект документів, які треба мати при вступі, входять: заява, паспорт, медична довідка і три фотокартки (категорії В, ВС). Також майбутній слухач підписує угоду, в якій зазначено перелік обов’язків. Невідвідування занять без поважних причин карається відрахуванням зі школи без повернення коштів.

Для початку — за кермом макета
У більшості шкіл навчання проходить у двох формах: денній та вечірній. Денну форму обирає здебільшого незайнята категорія населення. Удень підвищують кваліфікацію учні, направлені з центру зайнятості. Працюючі слухачі автошколи здобувають знання ввечері, після роботи. Уроки тривають по 45 хвилин із невеличкими перервами — 5-10 хвилин.
Пан Віталій запевнив, що вже через тиждень теоретичних занять слухач має право сісти за кермо автомобіля. Заступник директора Рівненського державного обласного навчально-курсового комбінату Олександр Прищепа пояснив методику свого закладу:
— Учень допускається до водіння автомобіля тільки через місяць після навчання. Попередньо він повинен навчитися керувати автотренажером (це діючий макет автомобіля “Жигулі”). Навчання на тренажерах триває три години. За цей час інструктор з учнями відпрацьовує команди, які висвічуються на дошці. Помилки учнів фіксує спеціальний пристрій, він полегшує контроль над виконанням дій.

Бензин на обліку
Оплата за бензин не завжди входить у суму оплати за навчання. Наприклад, Віталій Станкевич розповів, що інструктор і слухач автошколи ведуть журнали обліку. Там фіксується кількість заправленого і використаного пального.
— Таким чином ми маємо змогу втримувати довіру клієнтів і уникнути операцій з готівкою, — пояснив він.
Оплата за бензин часто змінюється, а вартість за навчання — ні. Декому зручніше заплатити всю суму одразу, навіть враховуючи бензин. А для тих, хто не в змозі розрахуватися одразу, існує часткова оплата. Наприклад, у Рівненському державному обласному навчально-курсовому комбінаті початковий внесок становить 200 гривень.

Попередні іспити
Кінцеві іспити всі учні автошкіл складають у МРЕВ ДАІ. Але попередньо в автошколі проходить перевірка знань. Так би мовити, репетиція перед виступом. Учні автошколи поділились своїми враженнями після іспиту:
— Спочатку було страшно, як перед будь-яким іспитом, — розповіла учениця Тетяна. — Про те, щоб списати, не було і мови. Використовувала тільки власні знання. Залишився останній крок до отримання водійських прав — іспит у МРЕВ ДАІ.
Також майбутні водії мають змогу отримати посвідчення водія, навчаючись самотужки, без безпосереднього навчання в автошколі. За словами Віталія Станкевича, здобувати знання таким чином складно і неефективно. Більшість дорожньо-транспортних пригод трапляється саме з водіями такої категорії. Вони не складають попередніх іспитів, але іспит у МРЕВ ДАІ для них також обов’язковий.

Диск для безпеки
Усі слухачі автошколи Рівненської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів мають змогу ознайомитися з комп’ютерним відео курсом “Дії водіїв у небезпечних дорожньо-транспортних ситуаціях”. Розповіді спеціалістів та реально змодельовані ситуації допомагають майбутнім водіям набути навичок, необхідних для орієнтації у складних дорожньо-транспортних умовах. Адже через неправильні або невмілі дії водіїв відбувається 70 відсотків дорожньо-транспортних пригод.

Поруч із студентами
У студмістечку Національного університету водного господарства і природокористування знаходиться центр підготовки та перепідготовки водіїв. Звичайно, перевагу серед учнів там складають студенти, але пересічних громадян також приймають на навчання. Цінових знижок та потурань ні для студентів, ні для пересічних громадян не існує.
З кожним роком збільшується кількість випускників автошкіл. Цікаво те, що ще два роки тому серед учнів 50 відсотків становили жінки, а нині вони є більшістю. Для інструкторів стать учнів не має значення, а ось багато хто з чоловіків чомусь ще досі не сприймає жінку за кермом як справжнього водія.
Можливо, у майбутньому жінки взагалі витіснять чоловіків з автопростору. Поживемо — побачимо.





На правах реклами