Ми у Facebook
19.08.2010, 14:14

Навіщо дитсадок майбутньому першокласнику?

Дошкільна освіта в Україні відтепер стала обов'язковою. Верховна Рада України внесла зміни до законодавчих актів з питань загальної, середньої та дошкільної освіти, зокрема у Закон України “Про дошкільну освіту”. Згідно з цим, так звані “нульовки” стають необхідною сходинкою адаптації для майбутнього першокласника. Яка роль садочка у цій адаптації — розповів начальник міського управління освіти Віталій Новак.
За його словами, дошкільна освіта виходить на передній план усіх реформаційних процесів.

— Під час підготовки до нового навчального року особливу увагу педагоги звертають на створення розвиваючої ситуації для кожної дитини, організацію пізнавальної діяльності як провідної, формування світобачення дошкільнят, — зауважує пан Новак. — Не ставиться мета навчити дітей читати та писати у дитячому садочку. Якщо дитина починає вчитися читати у два-три роки — це не означає, що вона добре читатиме, приміром, у сім років. Загалом слід навчити дітей того, що відповідає стадії їх розвитку. Наше завдання — підготувати дітей так, щоб вони з легкістю здобували навички читання і письма в школі. При цьому важливо і мотивувати дітей до навчання. За чинною нині програмою вихователька може сама вибирати теми викладання. Природно, що кожен педагог навчає дітей основ рахунку, усного та письмового мовлення, природознавства і мистецтва.

Відтак, через ранній розвиток і раннє залучення дітей до навчання і виховання підвищується загальний рівень шкільної освіти.

— Доведено, якщо малюка з раннього віку привчити до регулярного отримання знань і збудити в нього природний інтерес до предмета навчання, то здібності дитини, шанси на подальше успішне навчання в школі та вищому навчальному закладі зростають. Натомість втрачені можливості для розвитку в ранньому дитинстві набагато складніше або взагалі неможливо надолужити в більш зрілому віці, — наголошує Віталій Новак. — Дитячий садочок для п'ятирічних малюків — відмінна школа соціалізації. Діти відриваються від батьків і вчаться спілкуватися один з одним. Коли в перший клас приходять діти, які не пройшли дошкільну установу, видно, який це сильний стрес для їхньої психіки. Зі світу, де все обертається навколо неї, дитина раптом потрапляє у світ, де крім неї є ще багато дітей. З'ясовується, що це не належить їй, необхідно бути доброзичливими, ділитися.

Жодна мама не в змозі встановити для дитини розпорядок дня, як у дитячому садочку. Дисципліна сприяє організації дитини, яка дуже важлива для дошкільняти. У садочку діти швидко привчаються до навичок самообслуговування. Тому введення обов'язкової дошкільної освіти дає можливість розкрити творчі здібності дитини, психологічно адаптувати до постійного перебування в колективі, підготувати до навчання в школі.

Разом з тим, ніхто не забирає в батьків право на домашню освіту, тому вони можуть вибирати.

— Діти, які не відвідують дитячі садочки, згідно зі статтею нового закону, можуть отримати дошкільну освіту в приватних дитячих садочках (але таких у Рівному немає), у групах короткочасного перебування, у групах при загальноосвітніх навчальних закладах, а також вдома з допомогою індивідуальних викладачів. Тобто на законодавчому рівні закріплено те, що вже давно практикуєтеся, — додав пан Новак.





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ