Ми у Facebook
17.12.2012, 15:45

Рівняни зможуть продавати житло без витягу з реєстру (РОЗ'ЯСНЕННЯ)

Після Нового року частину обов’язків з реєстрації прав на нерухоме майно виконуватиме не бюро технічої інвентаризації, як це відбувається зараз. Певний осяг цієї роботи ляже на нотаріусів.
Що саме з 1 січня буде входити у повноваження БТІ, а з чим необхідно буде звертатися до нотаріуса, OGO.ua розпитав у нотаріуса Володимира Кострикіна.

Продовження. Початок

— Мова йде про ліквідацію БТІ і створення державної служби реєстрації?

— Мова не іде про ліквідацію БТІ. Тобто зараз у нас не існує єдиної системи реєстрації речових прав. До речі Україна остання із всіх пострадянських республік, яка ще досі не запровадила єдину систему державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Наразі у нас реєстрацію речових прав на земельні ділянки проводять органи по земельним ресурсам. Це одна інституція. Реєстрацію прав на нерухомість, яка розташована на земельних ділянках проводять бюро технічної інвентаризації. Реєстрацію обтяжень, як то іпотеки, заборони на відчуження нерухомого майна, правочинів, проводять нотаріуси. Видачу свідоцтв на право власності на збудовані чи реконструйовані, поділ, виділення нерухомого майна – проводять органи місцевого самоврядування – тобто четверта інституція.

В подальшому всю цю реєстрацію речових прав на нерухоме майно, будуть здійснювати реєстратори в єдиному реєстрі, а не в цих, що мною перераховані, і будуть здійснювати по місцю знаходження нерухомого майна. Крім того, якщо право власності вже було зареєстроване, для того щоб така адміністративна послуга була доступною і швидкою для громадян і юридичних осіб, особа звертається безпосередньо лише до нотаріуса, який реєструє спочатку права власності, так би мовити проводить перереєстрацію, де особа звільняється від державного мита, переносить в новий реєстр всю інформацію та яка існує про земельну ділянку, про нерухомість на ній, про обтяження, які можуть бути відповідно цього об’єкту нерухомості, тобто особа крім нотаріуса нікуди не іде.

Рівненське БТІ втратить свої повноваження

Щодо БТІ, то їх головна функція – здійснення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна. Як ви знаєте, вона сьогодні є обов’язковою в кожному випадку при любій транзакції з об’єктом нерухомого майна. Це питання неодноразово розглядалось Верховною Радою і був прийнятий закон про технічну інвентаризацію, який на даний час ветований Президентом України, тому це питання залишається відкритим. На даний час це питання регулюється двома нормативними актами: відомчою інструкцією Мінрегіонбуду «Про порядок проведення технічної інвентаризації» і тимчасовим Положенням «Про порядок реєстрації речових прав» яке затверджено наказом Міністерства юстиції. З 2013 року функція державної реєстрації прав власності на нерухомість що розташована на земельній ділянці відійде від повноважень БТІ. За ними залишиться технічна інвентаризація об’єктів нерухомого майна та готування проектної документації, однак тепер лише для новозбудованої нерухомості. Звичайним громадянам до бюро необхідно буде звертатися у випадку, якщо вони здійснили перепланування свого помешкання - для виготовлення нового технічного паспорту.

Право на нерухомість рівняни посвідчуватимуть у нотаріуса (РОЗ'ЯСНЕННЯ)


— Чи потрібно буде тепер брати якісь витяги чи це будуть робити безпосередньо нотаріуси?


— Простими словами, підсумувавши вищевикладене, для продажу квартири не потрібно буде отримувати витяг з реєстру прав власності. Нотаріуси, які, як і раніше, посвідчують угоди з нерухомістю, матимуть доступ до електронного реєстру прав власності та зможуть побачити й роздрукувати витяг просто в нотаріальній конторі. Відтак нотаріуси - і приватні, й державні - працюватимуть як реєстратори Укрдержреєстру. До реєстраційної служби потрібно буде звертатися лише з приводу новозбудованої нерухомості або ще й у тому випадку, якщо таке право виникатиме на підставі не договору, а інших документів, наприклад, - судового рішення. Поряд з цим наслідком запровадження нової системи державної реєстрації прав є спрощення процедури виникнення права власності на новосформоване (новостворене) нерухоме майно. Так, для проведення державної реєстрації права власності на виділену в натурі земельну ділянку особі, після проведення реєстрації самої земельної ділянки, можна подати документи до органу державної реєстрації прав самостійно або через державного кадастрового реєстратора в електронній формі.

Слід відзначити, що за отриманням свідоцтва про право власності на нерухоме майно не потрібно звертатися до органів місцевого самоврядування, оскільки видача такого свідоцтва, як зазначалося вище, здійснюватиметься одночасно з проведенням державної реєстрації прав органом державної реєстрації прав.

За довідками, консультаціями та вчиненням нотаріальних дій, ви можете звертатися за адресою:
нотаріальна контора Кострикіна Володимира Івановича
по вулиці Пересопницький, 3 (біля пам’ятника Симона Петлюри), у місті Рівному,
щодня з 9-30 до 18-30, крім суботи та неділі
або за т.620434, 635704, (067)5052798,
пошта kostrykin@exprofesso.com.ua






На правах реклами