Ми у Facebook
23.04.2013, 16:44

Як вилікувати алкоголіка молитвою?

Християнські методи реабілітації алко- та наркозалежних вивчають у лабораторії християнської етики, психології та педагогіки, що діє в Острозькій академії. Перші результати досліджень її співробітники презентували у Донецьку на міжнародній конференції «CrossLinks: Християнські перспективи в освіті".
«Ніхто крім християн не зможе навчити майбутні покоління добру!» - cаме ці слова з доповіді відомого українського релігієзнавця, доктора філософських наук Юрія Чорноморця, якнайкраще передають основний зміст форуму, що відбувся днями на базі Донецького християнського університету. «Ми зібрали лекторів та слухачів з України, Росії, Білорусії, Молдови та США задля високої мети – допомоги педагогам у втіленні християнських принципів у сферах навчання та виховання дітей», – зазначив співорганізатор конференції, директор Центру просвітніх програм Міжнародної асоціації християнських шкіл в країнах СНД і Балтії Реймонд Ле Клер. Організаторами заходу виступили Асоціація «Духовне відродження», Донецький християнський університет та Міжнародна асоціація християнських шкіл.

Упродовж трьох днів близько 170 учасників слухали доповіді і відвідували майстер-класи, брали участь в роботі секцій. Лекторами конференції були доктори та кандидати наук, засновники та директори християнських шкіл, викладачі та вчителі. Невимушена атмосфера, діалогічне спілкування та вільне висловлення думок сприяло тому, що всі присутні змогли задати питання, на які давно шукали відповіді, та заручитися підтримкою тих, хто також працює у сфері християнської освіти.



"Рівненщина релігійна": блоги OGO.ua

Християнство в постмодерному освіті отримує нові можливості, нові перспективи, проте і не менші виклики, які стоять на шляху його впровадження в освітньо-виховний процес сучасної школи, - наголосив у своїй доповіді Юрій Чорноморець. А заступник голови Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України Юрій Решетніков у своєму виступі саме й розкрив сучасний стан викладання предметів духовно-морального спрямування у школах України.

Як зацікавити уроками християнської етики: блоги OGO.ua

Провідною думкою усіх виступів стала теза про те, що християни не повинні розділяти в своїй свідомості сфери «духовного» та «земного», адже вони не можуть існувати відокремлено одна від одної. Саме тому вчитель-християнин, розуміючи це, повинен створювати своєрідні «методологічні мости», які б з’єднували біблійне богослів’я та академічну освіту.



Власне, руйнування умовної стіни між християнським храмом і науковою лабораторією і лежить в основі діяльності наукової лабораторії християнської етики, психології та педагогіки, яка розпочала працювати на базі Національного університету "Острозька академія" наприкінці минулого року. Ми, двоє співробітників лабораторії - здобувач кафедри психології Сергій Якушенко і авторка цих рядків, магістрантка спеціальності "Філософія та релігієзнавство" Ольга Данилюк, презентували у Донецьку частину наших напрацювань. Приміром, продемонстрували елементи евристичної системи навчання в процесі реабілітації алко- і наркозалежних людей методами християнської психології. Якщо пояснити простіше, то метод цей використовував іще античний філософ Сократ - йдеться про певну послідовність запитань, які ставляться людині, аби "витягнути" з неї відповіді, які насправді вже містяться у її душі - й, відтак, підштовхнути до певних важливих кроків, що допоможуть по-новому осмислити життя і змінити його.



Чи потрібні Богу наркомани?

Багатьом учасникам запам'ятався майстер-клас координатора проекту «Перспектива 21/3: інтеграція дітей з синдромом Дауна в освітнє середовище» Наталії Ліщук. Вона представила методики навчання дітей з особливими освітніми потребами – методики, які допоможуть дітям стати самостійними, незалежними та більш готовими до дорослого життя. Використання цих методик допомагає розвивати в дітей мовлення й математичні здібності, формувати навички читання.

Хто знає Біблію найкраще в Україні?

Інший майстер-клас, який продемонстрували ми, представники Острозької академії, стосувався методики організації та проведення уроків християнської етики». На прикладі чотирьох уроків ми показали, як можна робити такі уроки і цікавими, і корисними для сучасного школяра - використовуючи, зокрема, методи роботи в групах, особистісного підходу, театралізації та «навчаючи-вчусь».



Визначили найкращих в Україні вчителів християнської етики

Цікавим був досвід наших колег у сфері християнської педагогіки - вони ділились і досвідом вирішення конфліктів у шкільному колективі, і напрацюваннями з розвитку творчості в учнів, і розробками, які допомагають зробити ефективнішими співпрацю між вчителем і директором. Інколи навіть важко було обрати якусь одну секцію, адже тематика їх була настільки різноманітною, що хотілося почути все!

Названо духовну столицю України

А ближче познайомитись і вдосконалити навички взаємодії в колективі допомогли групові завдання. Учасник із міста Сміла на Черкащині Віталій зізнався: «Будь-яке завдання стає набагато простішим, коли розумієш, що ти не один, а поряд є люди, які готові підтримати та пояснити. Це було особливо помітно при виконанні нашої вправи: називати числа від 1 до 50, не повторюючи вже названі. На перший погляд – це важко, але коли зрозуміти систему: називати спочатку непарні, потім парні та допомагати одне одному не збитися – це підтверджує те, що тільки разом можна досягнути мети».



Саме слово «crosslinks», що було використане у назві конференції, означає взаємозв’язки. Тобто надзвичайно важливо, щоб усі учасники не просто прослухали весь об’єм інформації, а й використали її у своєму практичному житті, докладали ще більше зусиль задля об’єднання християнського світогляду та педагогічної діяльності. І водночас налагоджували тісні взаємозв’язки між собою, адже тільки спільні зусилля задля єдиної благої мети можуть стати результативними. Як кажуть,«один сучок зламати легко, а цілий жмуток – під силу не кожному»!





На правах реклами