Ми у Facebook
07.09.2014, 12:20

Що можна і чого не варто купувати в Інтернеті?

Сьогодні досить популярні інтернет-магазини. Не виходячи з дому, можна придбати практично все - від продуктів харчування до холодильника. Але щоб не купити кота в мішку - читайте наші поради.
Техніка: головне не потрапити на секонд-хенд

Про те, що мобільні телефони, телевізори, ноутбуки та інша електроніка в інтернет-магазинах коштує дешевше, ніж у звичайних, знають усі. Тому зазвичай людина йде в супермаркет електроніки, підбирає собі модель, а потім замовляє її через Інтернет.

У цьому методі покупки немає ніякого ризику. Наприклад, ви хочете придбати якусь техніку через інтернет, наприклад кавоварку, то потрібно дивитися, щоб гарантія була від офіційного виробника. В іншому – це та ж техніка, тільки без магазинної накрутки.

Значно складніше купувати моделі, які не представлені в офіційному магазині. У цьому випадку ви будете орієнтуватися тільки по картинці, яка може відрізнятися від того, що вам привезе кур’єр. Якщо ви купуєте таку модель, то постарайтеся знайти в Мережі її відеоогляд. Таким чином ви хоча б будете мати про неї якесь уявлення.

Також через Інтернет часто продають техніку з позначкою Refurbished. Це не секонд-хенд у прямому сенсі, хоча… Зазвичай буває як: виробник випустив партію своєї техніки, потім знайшовся серійний дефект. Покупцям дефективний товар безкоштовно обміняли на новий, якісний. Дефект серії потім усунули – і відправили в продаж з позначкою refurbished або remanufactured. З уцінкою відсотків 15-20% мінімум.

Але у нас в деяких інтернет-магазинах її продають з позначкою й без уцінки.

Надійність: висока.

Особливості. Не завжди товар, який представлений на сайті, є в наявності.

Продукти харчування: товари другої свіжості

Зараз навіть продукти деякі просунуті покупці воліють замовляти в Інтернеті. Навіщо товпитися в чергах і тягнути сумки додому? Ще одна перевага – ви не ходите по магазину, розглядаючи красиві упаковки та вдихаючи спокусливі аромати. Значить, і не робите спонтанних покупок.

У столиці працює як мінімум десяток магазинів, які здійснюють доставку продуктів додому. Але особливість такого шопінгу – найчастіше велике замовлення вам привозять на наступний день. І головна проблема – товари, які вам привозять, не завжди свіжі.

Надійність: вища середнього.

Особливості. Можуть привезти товар з простроченим терміном придатності.

Одяг та взуття: важко вгадати розмір

А ось одягнутися в Інтернеті не так вже просто. Як, питається, купувати одяг і взуття без примірки? Трюк з тим, щоб поміряти в магазині схожу модель, не пройде – є шанс не вгадати з розміром. Чи буде вона добре на вас сидіти? Адже партії, зшиті для різних ринків, часто робляться за різними лекалами. Та й чи буде колір – деякі продавці обробляють фотографії моделей одягу в програмі PhotoShop.

Щоб зрозуміти, як часто помиляються навіть досвідчені покупці, досить зайти на будь-яку велику дошку оголошень і порахувати, скільки там буде оголошень з фразою “нова річ, купував в Інтернеті, не підійшов розмір”.

Надійність: нижча середнього.

Особливості. Не виключено, що вам самим доведеться шукати покупця з відповідним розміром.

Паливо зі знижками: не купуйте про запас

На автомобільних форумах водії найчастіше продають талони на бензин зі знижками. Наприклад, якщо 95-й бензин коштує 11 гривень за літр, то в Інтернеті можна купити талони за ціною 10,30-10,50 грн. У розділах “куплю-продам” такі оголошення з’являються мало не щодня.

Найчастіше такими талонами торгують водії фірм, які отримують їх у бухгалтерії і якимось чином економлять бензин. Але іноді з’являються і шахраї, які просто підробляють талони.

Якщо ви хочете економити таким чином, то спочатку кілька разів купіть невеликі партії – по 10 або 20 літрів. Так би мовити, на пробу. А після цього можете вже брати і партії побільше в перевірених продавців.

Правда, накуповувати паливо тисячами літрів теж не рекомендують. Тому що мережі АЗС іноді влаштовують обмін старих талонів на нові. У таких випадках старі партії потрібно “витратити” протягом трьох місяців.

Надійність: середня.

Особливості. При покупці ви допомагаєте продавцям обманювати своїх роботодавців.

Автотовари: головне – дочекатися

В останні роки зросла популярність інтернет-магазинів для автомобілістів. Поки автомобіль на гарантії, обслуговувати його доводиться в офіційного дилера, де ціни на запчастини та роботу найчастіше “кусаються”. А після закінчення гарантійного терміну багато знаходять СТО з більш прийнятними цінами.

Навіть якщо у вас в машині нічого не ламається, то раз на рік вам потрібно змінити масляний фільтр, а раз на два роки – фільтри повітряний, паливний та салону. Кожна з цих запчастин коштує від 100 до 300 гривень в офіційних дилерів. У той же час через Інтернет їх можна купити вдвічі дешевше. Неважко порахувати, що економія в цьому випадку становить до 400 гривень на рік.

Через інтернет-магазини замовляють гальмівні колонки і диски, амортизатори і багато інших деталей ходової. Щоб деталь вам точно підійшла, на поважних порталах є система їх підбору за VIN-коду (номеру автомобіля). При цьому якщо ви зробили замовлення і запчастина таки не підійшла, то можна без питань зробити обмін або повернути гроші.

Правда, якщо деталі немає в Україні, вам доведеться почекати. Термін залежить від того, звідки буде виконана пересилка.

- Термін виконання замовлення, наприклад, з Японії 7-8 днів, – розповіли в одному з інтернет-магазинів. – Митне оформлення та обробка замовлення займає ще день. Ну і якщо ви перебуваєте в іншому місті, то додайте сюди термін доставки деталі по Україні. З Європи деталі приходять швидше.

Як радять фахівці, щоб не нарватися на підробки, найкраще працювати з перевіреними магазинами, про які ви можете дізнатися на автофорумі.

Надійність: вища середнього.

Особливості. На товар потрібно чекати.

Що хочуть українці?

За статистикою дві третини українських інтернет-користувачів хоч раз вдавалися до послуг онлайн-магазинів. Третина з них мають дохід вище середнього і високий.

Такі дані дослідження, проведеного компанією InMind. Половина всієї аудиторії Інтернету, що здійснює онлайн-покупки, – це користувачі у віці 21-30 років. При цьому серед онлайн-покупців 36 відсотків складають особи з доходом вище середнього і високим, а серед тих, хто віртуальними магазинами не користуються, їх частка в два рази нижче і становить 18 відсотків.

Найчастіше українці купують в Інтернеті книги. На другому місці – мобільні телефони та аксесуари до них. Далі – комплектуючі для ПК і побутову техніку. Чверть всіх покупців використовують онлайн-магазини для придбання подарунків.

За матеріалами: money-news.te.ua





На правах реклами